5 najbardziej innowacyjnych statków zasilanych LNG

 

LNG, określane jako paliwo przyszłości, cieszy się coraz większą popularnością wśród armatorów jako paliwo żeglugowe. Badania wykazały, że LNG redukuje emisję tlenków azotu (NOX) o około 90 procent, podczas gdy emisja tlenków siarki (SOX) i cząstek stałych jest na niezwykle niskim poziomie.

Silniki działające na LNG zmniejszają emisję CO2 o 25-30 procent, w porównaniu do morskiego diesla i innych morskich „ciężkich” olejów napędowych. Przy obecnej podaży LNG na rynkach USA i Europy, ten surowiec może być oferowany po konkurencyjnych cenach w stosunku do paliw ciężkich, a stawki stają się jeszcze bardziej atrakcyjne, jeżeli porównamy cenę LNG do paliw o niskiej zawartości siarki.

Ostatnie lata pokazują dynamiczny rozwój w zakresie budowy infrastruktury do obsługi tego rodzaju paliwa, a także zgłaszanego popytu na LNG. Doskonale widać to na przykładzie największych graczy rynku morskiego. Większość wielkich przedsiębiorstw zaczęła już wykorzystywać LNG lub właśnie przygotowuje się do wdrożenia nowej technologii.

Oto pięć najbardziej innowacyjnych statków zasilanych LNG, które zostały ukończone lub są w trakcie budowy:

1. Creole Spirit – najbardziej wydajny statek LNG na świecie Creole Spirit posiada elektronicznie kontrolowany system wtrysku LNG. Statek wykorzystuje dwie technologii dostarczone przez MAN Diesel – dzięki czemu zużywa tylko 100 ton paliwa na dobę, w przeciwieństwie do statków z podwójnym systemem zasilania (dual fuel), które pobierają 125-130 ton paliwa na dobę.

Strona 1 z 512345