Europejscy sprzedawcy detaliczni zbyt wolno reagują na potrzeby elastycznych konsumentów kupujących przez internet

 

 

 

Najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie UPS pokazuje, że aby móc konkurować na rynkach zagranicznych, europejskie sklepy muszą wprowadzać innowacje w trzech kluczowych obszarach logistyki

 

W najnowszym badaniu przeprowadzonym na zlecenie UPS wskazano problemy, które napotykają sprzedawcy detaliczni podczas dostosowywania swojej działalności do potrzeb konsumentów internetowych. Ankieta UPS Pulse of the Omni-channel Retailer pokazuje, że aby utrzymać lub zwiększyć udział w rynku sprzedaży detalicznej, który jest coraz bardziej globalny i zdominowany przez podmioty międzynarodowe, trzeba wprowadzać innowacje.

„Konsumenci korzystają z wielu różnych kanałów sprzedaży, zarówno tradycyjnych, jak i internetowych, i dobierają je według swoich potrzeb” — powiedziała Carrie Royle, menedżer ds. marketingu w kanałach detalicznych UPS Europe. „Używają też sieci społecznościowych do porównywania i oceny ofert”. Rozwiązania UPS pomagają sprzedawcom rozwijać i zwiększać zadowolenie klientów z transakcji online.

Na początku roku eksperci ds. logistyki z ponad 700 firm z sektora handlu detalicznego podzielili się swoimi opiniami w ramach ankiety. Sprzedawcy detaliczni w Europie mają konkretne plany w zakresie inwestycji i restrukturyzacji, które mają na celu umożliwienie konkurowania z czołowymi rywalami z branży. Ponad 30% dyrektorów przedsiębiorstw przyznało, że boryka się z poważnymi problemami w zakresie inwestowania w informatykę, organizacji logistyki, zrozumienia zachowań klientów i dostosowania zarządzania do sprzedaży wielokanałowej.

Dostosowując swoje łańcuchy dostaw do potrzeb tzw. „elastycznych konsumentów”, którzy często kupują przez Internet, sprzedawcy powinni się skupić na trzech kluczowych obszarach: sklepach tradycyjnych, przypadkach braku towaru i zwrotach zagranicznych.

Lepsze wykorzystanie tradycyjnych sklepów

Jeśli sprzedawcy detaliczni w Europie chcą utrzymać konkurencyjność, powinni uwzględnić fakt, że liczba klientów w sklepach tradycyjnych spada, a w internetowych rośnie. Oznacza to, że tradycyjne sklepy detaliczne będą musiały służyć także innym celom, np. stać się częścią sieci magazynowej lub dystrybucyjnej.

paint

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyeliminowanie przypadków braku towaru

W poprzednim badaniu konsumenckim UPS 41% konsumentów w Europie stwierdziło, że w przypadku braku danego towaru w sklepie skorzystałoby ze strony internetowej lub aplikacji konkurencji, a 20% poszłoby do tradycyjnego sklepu konkurenta. Tylko 17% powiedziało, że byliby skłonni poczekać, aż towar będzie dostępny. Ankieta dotycząca sprzedaży wielokanałowej pokazuje, że sprzedawcy detaliczni działający online dość dobrze sobie radzą z problemami związanymi z brakiem towaru: 68% oferuje śledzenie i dostawę do wskazanego miejsca w momencie, gdy produkt stanie się dostępny, a 59% śledzi zamówienie i na bieżąco informuje klienta o dostępności. Sklepy tradycyjne pozostają jednak w tyle. Prawie połowa (45%) z nich sugeruje klientom, by po prostu poczekali, bez zaoferowania alternatywy. UPS oferuje pełne wsparcie dla rozwoju i wdrażania rozwiązań omnichannel w ramach strategii logistycznych u detalistów, pozwalając im wybrać najlepsze dostępne rozwiązania, które pozwolą przekuć syutację niedostępności towaru w możliwości sprzedaży.

chaos-485493_1280pixabay

Zarządzanie zwrotami zagranicznymi

Powszechnie wiadomo, że zarządzanie zwrotami to kluczowy czynnik warunkujący sukces dowolnego sprzedawcy detalicznego, w tym działającego online. Zaufanie klienta i integralność marki zależą od skutecznej obsługi zwrotów. Sprzedawcy detaliczni stwierdzają, że ich największe problemy w tym obszarze dotyczą zarządzania zwrotami wadliwych towarów (64%) i przeprowadzania kontroli jakości (50%). Z ankiety wynika również, że sprzedawcy detaliczni potrzebują pomocy ze strony zewnętrznych firm logistycznych. Ponad 60% respondentów stwierdza, że potrzebuje wsparcia ze strony wielu zewnętrznych firm logistycznych w zakresie zarządzania zwrotami, a ponad 70% przyznało, że takie wsparcie zwiększa ekonomiczność. „Zarządzanie zamówieniami klientów i zwrotami z zagranicy może stanowić wyzwanie” — powiedziała Royle. „UPS oferuje sprzedawcom detalicznym szeroki zakres opcji obsługi zwrotów. Klienci mogą zostawić przedpłacone i oznakowane paczki ze zwracanymi produktami w jednym z 15 tys. punktów UPS Access Point w Europie”.

Informacje o badaniu UPS Pulse of the Omni-channel Retailer

Respondenci to dyrektorzy operacyjni wyższego szczebla, odpowiedzialni m.in. za łańcuchy dostaw, logistykę i e-handel. Badanie było skierowane zarówno do sprzedawców detalicznych, jak i producentów odzieży, towarów konsumpcyjnych i zaawansowanych technologii.

 

arrow-759222_1280pixabay

 

 

O UPS:

 

UPS (NYSE: UPS) jest globalnym liderem w dziedzinie logistyki, oferującym szeroką gamę rozwiązań w zakresie transportu przesyłek i frachtu, ułatwień w handlu międzynarodowym oraz wykorzystania nowoczesnej technologii do wydajniejszego zarządzania w świecie biznesu. UPS, z siedzibą w Atlancie (USA), świadczy usługi w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie. Więcej informacji o firmie znaleźć można na stronie www.UPS.com®, natomiast blog korporacyjny znajduje się pod adresem longitudes.ups.com. Aktualne informacje o UPS dostępne są pod adresem pressroom.ups.com/RSS.

Źródło: materiały prasowe

Zdjęcia : Pixabay