FedEx dostarcza niezwykłą przesyłkę dla mieszkańców Mrągowa


FedEx Express, spółka zależna FedEx Corp (NYSE: FDX) i największa na świecie firma świadcząca usługi przewozów ekspresowych rozpoczyna już trzeci sezon w roli Głównego Sponsora rozgrywek Ligi Europy UEFA i otwiera kolejne boisko piłkarskie w ramach projektu społecznego „Field in a Box”.

Celem FedEx jest wykorzystanie swojego zaangażowania w profesjonalny futbol, tak, aby poprzez łączenie ludzi i możliwości, wywierać pozytywny wpływ na społeczności na całym świecie. Od 2016 roku, kiedy FedEx został Głównym Sponsorem rozgrywek, firma pracowała wspólnie z UEFA Foundation for Children nad stworzeniem programu, który pozwoliłby wykorzystywać futbol jako platformę zmian społecznych.

Pierwszy ‘Field in a Box’ – czyli boisko ze sztuczną murawą, dostarczone przez FedEx
w dwóch kontenerach – został podarowany mieszkańcom Cañada Real, dzielnicy Madrytu,
w maju 2016 roku. W związku z powtórną wizytą w Madrycie w czerwcu 2017 roku
i korzyściami, jakie nowa przestrzeń sportowa przynosi lokalnej społeczności, FedEx, wspólnie z UEFA Foundation for Children oraz globalną organizacją non-profit Streetfootballworld, rozpoczęli poszukiwania lokalizacji dla kolejnego tego typu obiektu.

Finalnie zostało wybrane Mrągowo. Stało się tak ze względu na duży potencjał pozytywnego oddziaływania społecznego, jaki niesie ze sobą uruchomienie boiska, które jednocześnie będzie służyć jako centrum treningowe football3. Mieszkańcy miasta stali się oficjalnymi użytkownikami boiska w trakcie ceremonii otwarcia, która odbyła się 31 sierpnia.


„Gdy FedEx stał się Głównym Sponsorem Ligi Europy UEFA, staraliśmy się znaleźć sposób, aby wykorzystać nasze zaangażowanie w profesjonalny futbol do nawiązywania bezpośrednich kontaktów z ludźmi, również w społecznościach, w których działamy. Cañada Real jest znakomitym przykładem na to, jakie korzyści może przynosić boisko piłkarskie. Dla FedEx, otwarcie obiektu w Mrągowie to duża satysfakcja oraz radość. Cieszymy się, widząc optymizm związany z tym projektem, stwarzającym nowe możliwości dla mieszkańców” – powiedział David Binks, President, FedEx Express Europe i CEO TNT.

W otwarciu boiska wzięli udział przedstawiciele FedEx, UEFA Foundation for Children, międzynarodowej organizacji pozarządowej Streetfootballworld, burmistrz Mrągowa, ambasador UEFA i były polski piłkarz – Jerzy Dudek, a także mieszkańcy Mrągowa. Pracownicy FedEx uczestniczyli również w sesji treningowej oraz turnieju piłkarskim football3, w którym zmierzyli się z młodymi piłkarzami. Football3 to metodologia, która zmienia boisko w arenę, na której gracze uczą się dialogu, szacunku i pracy zespołowej.

Młodzieżowe Stowarzyszenie Inicjatyw Sportowych (MSIS), lokalna organizacja charytatywna oraz Streetfootballworld zajmą się utrzymaniem boiska i zapewnią jego należyte wykorzystywanie.

Program ‘Field in a Box’ jest częścią FedEx Cares – inicjatywy, w ramach której do 2020 roku firma zainwestuje 200 milionów dolarów w ponad 200 społecznościach. Planowane rozszerzenie projektów FedEx i UEFA Foundation for Children przewiduje wybudowanie kolejnych boisk, zlokalizowanych w RPA, Brazylii oraz Indonezji. Pozwoli to połączyć zaangażowanie FedEx w profesjonalny futbol z inicjatywami mającymi wpływ na lokalną społeczność.

***
O FedEx Express
FedEx Express to największa na świecie firma świadcząca usługi przewozów ekspresowych, oferujące szybki i bezpieczny transport do ponad 220 państw i terytoriów na całym świecie. FedEx Express dysponuje globalną siecią połączeń lądowych i lotniczych pozwalającą na błyskawiczne dostarczanie pilnych przesyłek w określonym dniu i na określoną godzinę, oferując gwarancję zwrotu pieniędzy
w przypadku niepowodzenia.

Źródło: materiały prasowe