DHL Parcel oddzielną spółką

1 sierpnia 2017 roku dywizja DHL Parcel, będąca dotychczas częścią spółki DHL Express (Poland) Sp. z o. o., stała się oddzielną firmą. W wyniku podziału funkcjonować będą dwa niezależne podmioty prawne DHL Parcel Polska Sp. z o.o. (dotychczas Dywizje Parcel i Fracht) oraz DHL Express (Poland) Sp. z o.o.

– Zmiana statusu prawnego spółek to formalność. Biznesowo funkcjonujemy oddzielnie już od 2012 roku. Podjęliśmy decyzję o podziale przede wszystkim ze względu na naszych Klientów. Chcemy dostosowywać się do ich zmieniających się potrzeb – mówi Igor Caban, Prezes Zarządu DHL Parcel Polska – Podział zapewni nam transparentność w obszarze produktów i usług oferowanych przez poszczególne spółki.

DHL Parcel świadczy przede wszystkim usługi transportowe i kurierskie dla przesyłek o wadze do 31,5 kg oraz usługi transportu przesyłek ciężkich o wadze do 2 500 kg, w tym palet. Działa na terytorium Polski (przesyłki krajowe) oraz na terytorium krajów Unii Europejskiej (międzynarodowe usługi drogowe transportowe i kurierskie). W skład DHL Parcel wchodzi również Dywizja Fracht, która świadczy usługi spedycji krajowej i międzynarodowej, w tym usługi transportu całopojazdowego i częściowego, a także spedycję kolejową oraz targową. Przedmiotem działalności DHL Express jest obsługa ekspresowych, międzynarodowych przesyłek lotniczych i drogowych, z i do ponad 220 krajów świata.

W tym roku DHL Parcel rozpoczęła współpracę z siecią sklepów Żabka oraz Freshmarket, dzięki której liczba punktów odbiorów i nadań przesyłek DHL Parcel wzrośnie czterokrotnie – z 1,5 tys. do przeszło 6 tys. To milowy krok w rozwoju spółki, który zdecydowanie przyczyni się do zwiększenia jej udziału w krajowym rynku KEP. Strategia firmy zakłada, że docelowo niemal 80% konsumentów będzie znajdowało się w zasięgu 10 minut drogi od punktu odbioru paczek DHL Parcel, umiejscowionego czy to w lokalnym sklepie, w centrum handlowym, na stacji benzynowej czy na dworcu lub stacji metra. Ponadto od niedawna konsumenci mogą korzystać z rozszerzonej usługi doręczeń wieczornych dostępnych w całej Polsce – DHL Parcel Wieczór.

DHL Parcel to młoda i prężnie rozwijająca się marka, korzystająca z 48 lat doświadczeń firmy DHL. Z początkiem 2014 roku DHL Parcel został specjalnie wyodrębniony w ramach struktury DHL Express (Poland) Sp. z o.o. Firma oferuje także odbiór osobisty w DHL Parcelshop. Jest to sieć blisko 1800 Punktów Partnerskich w których szybko i wygodnie można nadać lub odebrać przesyłkę. Sieć Parcelshop tworzą między innymi sklepy: Żabka, Freshmarket, Inmedio, 1-minute, Relay i stacje Shell – większość z tych punktów czynna jest codziennie, również w weekendy, minimum do godziny 21. Zatrudnia prawie 3000 pracowników, posiada 6 krajowych centrów sortowania i 41 terminali. Kierownictwo i pracownicy firmy DHL Parcel mają świadomość odpowiedzialności społecznej związanej z działaniem na rzecz ochrony środowiska, zarządzaniem kryzysowym i edukacją. W 2015 roku firma otrzymała tytuł Logistycznego Operatora e-commerce. W latach 2016–2017 została dwukrotnie wyróżniona przez konsumentów tytułem Marki Godnej Zaufania oraz tytułem QI Order – za System Zarządzania Jakością. Dodatkowo Grupa DP DHL jest regularnie doceniana jako pracodawca. W zeszłym roku zdobyła nagrodę Top Employer Global 2016.

Firma DHL jest częścią Grupy Deutsche Post DHL.

Źródło: materiały prasowe