Warunki na kolei

 

 Sieć kolejowa jest przejezdna. W rejonie Ostrowa Wielkopolskiego na trzech odcinkach składy dalekobieżne przejeżdżają z wykorzystaniem lokomotyw spalinowych. W porozumieniu z przewoźnikiem planowane jest odwołanie 5 pociągów regionalnych. Zmienioną trasą pojedzie 6 pociągów dalekobieżnych. Zmiana nie powoduje wydłużenia czasu przejazdu.

W nocy ze środy na czwartek 23 stycznia PKP PLK S.A. zaangażowały do utrzymania sieci 59 lokomotyw osłonowych i 76 pociągów sieciowych. Jazdy patrolowe na 1600 km zapewniły przejezdność sieci trakcyjnej w najtrudniejszych miejscach m.in. woj. mazowieckim i warmińsko-mazurskim. Od północy do godziny 6.00 w całym kraju odnotowano 9 utrudnień związanych z oblodzeniem sieci trakcyjnej. Uruchomiono 670 pociągów.

W rejonie Ostrowa Wielkopolskiego na trzech odcinkach składy dalekobieżne przejeżdżają z wykorzystaniem lokomotyw spalinowych. Dziś w porozumieniu z przewoźnikiem planowane jest odwołanie 5 pociągów regionalnych oraz zmiana trasy 6 pociągów dalekobieżnych na odcinku Poznań – Katowice/Wrocław. Zostały one skierowane na trasy okrężne przez Rawicz, Leszno. Na pominiętych odcinkach uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza. Pasażerowie będą na bieżąco informowani o miejscach postoju autobusów przez obsługę pociągów i w komunikatach wygłaszanych na stacjach.

Od 15 grudnia do 31 marca całodobowo otwartych jest 40 dworców, na których wydawane są na podstawie ważnego biletu ciepłe napoje. Kiedy temperatura spada poniżej -10 stopni, otwieranych jest kolejnych 56 dworców, gdy poniżej -20 stopni – wszystkie czynne dworce będą otwarte całodobowo.

W PLK pracują sztaby kryzysowe monitorujące na bieżąco rozwój sytuacji. Do prowadzenia działań w sezonie zimowym przewidziano w zależności od warunków nawet 16 tys. osób. Zarządca infrastruktury dysponuje 166 maszynami do odśnieżania torów i rozjazdów, w tym 16 zespołami odśnieżnymi, 84 pługami i 66 odśnieżarkami.

 
Źródło: MIR