Technologia Bridgestone ologic otrzymała tytuł Technologii Oponiarskiej Roku

Technologia Bridgestone ologic została wybrana do tytułu Technologii Oponiarskiej Roku w ramach Międzynarodowych Nagród za Innowacje i Doskonałość Technologii Oponiarskiej w 2014 roku. Firma Bridgestone opracowała technologię ologic na potrzeby rewolucyjnego samochodu elektrycznego BMW i3, który jest odpowiedzią na problem zrównoważonej mobilności w przyszłości.

Nagrodę odebrał 11. lutego Emilio Tiberio, Dyrektor ds. rozwoju opon osobowych w Europejskim Centrum Technicznym Bridgestone podczas targów Tire Technology Expo 2014, które odbyły się w Kolonii.

Jeden z członków jury tak podsumował decyzję o przyznaniu tytułu firmie Bridgestone:
Technologia ta stanowi odpowiedź na ogólnoświatową potrzebę ograniczenia emisji CO2 i zwiększenia bezpieczeństwa transportu drogowego. Dzięki większej średnicy opon i węższemu bieżnikowi ta wyjątkowa technologia zachowuje parametry związane z przyczepnością na mokrej nawierzchni i prowadzeniem na poziome porównywalnym do standardowych opon osobowych, jednocześnie jednak obniżając opór toczenia – Saied Taheri, Dyrektor Centrum Badań Oponiarskich (CenTiRe), Virginia Tech (USA).

Technologia Bridgestone wykorzystuje fakt, że opony o większej średnicy ograniczają odkształcenia opony podczas jazdy, dzięki czemu zachowują energię, która w przeciwnym razie jest tracona z powodu wewnętrznego tarcia. To z kolei pomaga ograniczać opór toczenia i wydłużyć czas życia akumulatora, który jest jednym z czynników krytycznych w przypadku samochodu elektrycznego.

Koncepcja wąskich opon poprawia także aerodynamikę. Dzięki rewolucyjnemu bieżnikowi ologic i technologii mieszanki usprawnienia te udało się wprowadzić bez obniżenia przyczepności na mokrej i suchej nawierzchni.