Track Tec partnerem łotewskich kolei

W wyniku wygranego przetargu Grupa Track Tec S.A. dostarczy 172 tys. podkładów strunobetonowych na potrzeby łotewskich kolei (LDz). Kontrakt, opiewający na kwotę ponad 9 mln EUR, dotyczy remontu 90 km tamtejszych torów. Dostawy będą realizowane w latach 2014-2015.

Wysokiej jakości podkłady, które zostaną dostarczone w ciągu najbliższych dwóch lat na Łotwę, zostały opracowane przez inżynierów Track Tec specjalnie na potrzeby LDz. W ramach zlecenia zostaną wyremontowane wybrane odcinki tamtejszych tras kolejowych o łącznej długości 90 km.

– „Od początku działalności naszym nadrzędnym celem jest tworzenie produktów, których wykorzystanie służy podnoszeniu trwałości i bezpieczeństwa infrastruktury kolejowej. Cieszy nas fakt, że nasze wieloletnie doświadczenie, które czyni nas liderem innowacyjnych i niezawodnych rozwiązań, będzie służyć również kolejom łotewskim.” – podsumował Jarosław Pawluk, Prezes Grupy Track Tec.

Dynamicznie rozwijająca się działalność Grupy na rynkach zagranicznych przejawia się nie tylko w nowych zleceniach, ale również w rozwoju organicznym spółki. W 2013 roku spółka uruchomiła w parku technologicznym w mieście Leuna (Saksonia-Anhalt) zakład, w którym będą produkowane oraz montowane nowe i odnowione rozjazdy, ich elementy oraz specjalistyczne urządzenia nawierzchni torowych. W 2014 roku planowane jest natomiast – także w Niemczech – zainicjowanie budowy wytwórni podkładów strunobetonowych wraz z podrozjazdnicami.

Track Tec jest kompleksowym dostawcą elementów nawierzchni kolejowej, bazującym na produktach wytwarzanych we własnych zakładach. Stąd pochodzi połowa podkładów kolejowych i co drugi rozjazd zabudowywany obecnie na polskiej sieci kolejowej. Część produkcji trafia na rynki zagraniczne. Cechą produktów jest ich uznana, wysoka jakość będąca efektem przyjętego priorytetu: pełnego zadowolenia partnerów firmy z wyrobów i ze współpracy z Grupą Track Tec.

Track Tec ma aspiracje oferowania nowej jakości w zakresie logistyki w obszarze infrastruktury kolejowej. Oprócz optymalizacji kosztów, pozwoli ona na skracanie czasu realizacji prac, zamknięć torowych, co ma szczególne znaczenie dla korzystających z infrastruktury kolejowej przewoźników i ich klientów.