Powiększona flota alternatywnych pojazdów firmy Deutsche Post DHL

 W ubiegłym roku, Deutsche Post DHL, światowy lider w dziedzinie logistyki, rozszerzył swoją flotę alternatywnych pojazdów o ponad 4,000 samochodów, zwiększając tym samym ich liczbę do 10,500. Inwestycja w nowe technologie i paliwa alternatywne jest częścią programu ochrony klimatu GoGreen realizowanego przez Grupę DHL. Na całym świecie firma DHL używa 300 pojazdów elektrycznych, ponad 300 pojazdów hybrydowych i prawie 2,500 pojazdów napędzanych biopaliwem, gazem, etanolem oraz pojazdów z systemem dwupaliwowym. Ponadto w celu znacznego obniżenia emisji CO2,, firma DHL wprowadziła modyfikacje aerodynamiczne.

 
W ramach obecnej działalności Deutsche Post DHL podpisał list intencyjny w sprawie potencjalnej, przyszłej umowy ramowej w zakresie współpracy z producentem samochodów, firmą Renault. Umowa ramowa będzie regulować przyszły zakup samochodów Renault Kangoo Z.E. Kangoo Z.E. jest samochodem napędzanym elektrycznie, wykorzystywanym obecnie do realizacji dostaw we Francji, na Arubie, w Belgii, Danii i w Niemczech. Obecnie firma DHL używa 304 samochody z napędem elektrycznym, w tym Kangoo Z.E., Renault ZOE oraz Renault Twizy.
 Jako pierwsza w branży firma Deutsche Post DHL obrała sobie za cel redukcję emisji CO2 w całej firmie o 30 procent do 2020 r. w porównaniu do roku 2007. Firma DHL inwestuje nie tylko we flotę pojazdów, ale również w optymalizację sieci i działalności oraz zrównoważone wykorzystanie energii w swoich budynkach i w działalności.

Część ogólnoświatowych wysiłków firmy Deutsche Post DHL stanowi współpraca ze wszystkimi największymi producentami samochodów na całym świecie. W samochodach tych, przeznaczonych do użytku na wszystkich poziomach komercyjnego transportu, znajdują zastosowanie różne technologie, od biogazu do energii elektrycznej. W celu przeprowadzenia testów nowych technologii, firma DHL współpracuje z producentami samochodów i jest częścią kilku branżowych grup roboczych, takich jak Green Freight Europe lub aireg. Najnowszy projekt realizowany jest w niemieckim Bonn, gdzie cała dostawa przesyłek na terenie miasta i okolic odbywać się będzie przy użyciu samochodów z napędem elektrycznym. Do roku 2016 w użyciu będzie 140 pojazdów, w tym kilkanaście samochodów Renault Kangoo Z.E.

 Źródło: DHL