Brytyjczycy nie chcą „Niezapowiedzianych przesyłek”

 Czy brytyjskim konsumentom spodoba się najnowszy pomysł Amazona, który został opatentowany w Stanach Zjednoczonych i polega na przesyłaniu do klienta przedmiotów zanim on sam zdecyduje o ich kupnie? Według najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę Venda, odpowiedź Brytyjczyków to zdecydowane „nie” albo „na razie nie”.

Pracownicy Vendy, dostawcy rozwiązań wykorzystywanych w e-handlu, przepytali 2 052 mieszkańców Wielkiej Brytanii o to, jak by zareagowali, gdyby otrzymali niespodziewaną przesyłkę – z możliwością zakupu lub zwrotu – której nie zamawiali, ale której zawartość mogłaby być im potrzebna. Szczegóły dotyczące takiej usługi nie są jeszcze dokładnie sprecyzowane, ale taką przesyłkę mógłby otrzymać konsument, który włożył coś do koszyka online, przeglądał strony www w poszukiwaniu danego przedmiotu lub kupił wcześniej podobną rzecz. Ponad połowa respondentów (55%) odpowiedziała, że poczułaby się oburzona otrzymaniem przesyłki, której nie zamawiali i odesłaliby ją z powrotem. Ponad 1/3 badanych (37%) wskazała, że otrzymanie takiej niezapowiedzianej przesyłki byłoby pogwałceniem ich prywatności. Tyle samo osób wskazało, że nie zatrzymałoby otrzymanej paczki ze względu na niebezpieczeństwo ustanowienia złego precedensu.
„Zgadzamy się, że na rynku dostaw e-commerce ogromne znaczenie odgrywa innowacyjność proponowanych usług. Bardzo ważne jest jednak, aby rozwiązanie te spełniały oczekiwania e-konsumentów. Wprowadzanie i testowanie usług, które stoją w sprzeczności z trendami rynkowymi oraz wymaganiami klientów, jest zupełnie pozbawione sensu. My na pewno nie będziemy realizować strategii, zgodnie z którą najpierw uruchamia się daną usługę, a dopiero później sprawdza się reakcje odbiorców. Wręcz przeciwnie – nasza główna dewiza to wprowadzanie nowatorskich rozwiązań, które są poprzedzone obserwacją preferencji rynkowych oraz wnikliwą analizą potrzeb e-konsumentów” – skomentował Prezes Integer.pl Rafał Brzóska.

Źródło: Integer.pl