DPD Polska zamierza kupić “Siódemkę”

14 kwietnia 2014 został złożony w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów przez DPD Polska wniosek o pozwolenie na przeprowadzenie transakcji zakupu firmy kurierskiej Siódemka S.A. W efekcie powstałaby firma zajmująca drugie miejsce na polskim rynku usług logistycznych z 24% udziałem i minimalnym dystansem do lidera. Szacuje się, że obroty firmy po połączeniu mogą przekroczyć 1 miliard złotych

“Zakładając, że UOKiK pozytywnie rozpatrzy nasz wniosek, połączenie z Siódemką uzupełni naszą ofertę o innowacyjne, przyjazne dla klientów rozwiązania, w szczególności dla sektora handlu elektronicznego (e-commerce). Siódemka ma na tym polu bardzo bogate doświadczenie i sprawdzone know – how.” – powiedział Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska. – “Nasza firma zbudowała swoją mocną pozycję dzięki obsłudze klientów korporacyjnych. W czasach, gdy relacje handlowe z końcowym odbiorcą przenoszą się do Internetu, kapitał Siódemki postrzegamy jako niezwykle cenny.” – dodał prezes Nawłoka.

“Siódemka przez ostatnie lata rozwija się bardzo dynamicznie i wyznacza standardy na krajowym rynku usług kurierskich. Zostało to zauważone przez największe międzynarodowe sieci, z którymi skutecznie konkurujemy” – skomentował Jarosław Śliwa, prezes zarządu Siódemka S.A. “Jesteśmy liderem we wprowadzaniu nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań dla klientów instytucjonalnych, w szczególności dla podmiotów z sektora e-commerce. Planowane połączenie stworzyłoby możliwość korzystania z naszych narzędzi i usług obecnym klientom obu spółek, stanowiąc wzajemne dopełnienie ich ofert”.- dodał prezes Siódemki.
Firma DPD Polska (wcześniej Masterlink Express) rozpoczęła działalność w 1991 roku jako spółka ze stuprocentowym kapitałem polskim. Obecnie zatrudnia ponad 5500 pracowników i współpracowników, dysponuje flotą 3000 pojazdów i 50 oddziałami, w tym nowoczesną i jedną z największych w tej części Europy sortownią w Strykowie. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz z firmą DPD Strefa Paczki, której oferta przeznaczona jest dla klientów indywidualnych, oraz agencję celną Air Cargo Poland prowadzącą działalność celną i spedycyjną – lotniczą, morską i drogową. W 1998 roku firma została kupiona przez Grupę Poczty Szwedzkiej. Aktualnie w całości należy do francuskiego holdingu GeoPost, którego właścicielem jest poczta francuska LaPoste. Od 2007 roku firma posługuje się rozpoznawalną w całej Europie marką DPD i plasuje się na 3 miejscu z ok. 16% udziałem rynkowym. Siódemka to polska marka, która wypracowała swoją pozycję przez 15 lat konsekwentnej, innowacyjnej obecności na rynku usług kurierskich. Posiada ofertę dla wszystkich segmentów biznesowych: klientów indywidualnych, mikro i małych przedsiębiorstw oraz średnich i dużych firm. Jest liderem we wprowadzaniu nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań – usług i narzędzi – zapewniających automatyzację oraz skuteczne zarządzanie procesem obsługi przesyłek oraz kontaktu z klientem. Posiada najliczniejszą – obok Poczty Polskiej – sieć Punktów Obsługi Przesyłek. Jest jednym z kluczowych partnerów krajowej branży e-commerce.

Oprócz usług i narzędzi dopasowanych do potrzeb e-sklepów, Siódemka aktywnie angażuje się w popularyzację wiedzy na temat handlu elektronicznego. W najnowszym rankingu opublikowanym w dzienniku Rzeczpospolita Siódemka zajmuje 3. miejsce wśród najczęściej wybieranych operatorów logistycznych na polskim rynku e-commerce. Firma zatrudnia 1400 pracowników i 2100 kurierów. Dysponuje 40 oddziałami, w tym centralną sortownią w Rawie Mazowieckiej.

 

Źródło: DPD